"<yoastmark

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی چیست؟ درمان ریزش مو از طریق مزوتراپی چگونه است؟ مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟ مزوتراپی کنترل شده چیست؟ تعداد مورد نیاز برای درمان ریزش مو چند جلسه است؟

دلایل مختلفی نظیر تغییرات استرسی، هورمنی، رژیم های غذایی بدون اصول، دارو ها و حتی شرایط ژنتیکی و پزشکی سبب می شود تا افراد به ریزش مو، چه در زنان و چه در مردان گرفتار شوند.

مزوتراپی مو، یک روش موثر و غیر تهاجمی است که برای ریزش مو بسیار مناسب و کم خطر است. افراد باید به محض دیدن کم پشتی موهایشان حتما اقدامات لازم را جهت درمان انجام دهند. زیرا ریزش مو یک روند پیش رونده است.

همچنین مزوتراپی یک روش غیر جراحی است و کاربرد های فراوانی برای جلو گیری از ریزش مو دارد. همچنین برای بازیابی فولیکول های مو بسیار مناسب می باشد.

درمان ریزش مو از طریق مزوتراپی چگونه است؟

برای درمان ریزش مو، پزشکان با تزریق موادی که حاوی ترکیبی از مواد معدنی، ویتامین ها، آمینواسید ها و آنزیم های مشترک در سر است، می توانند سبب تحریک پوست و بازسازی مو در تمامی افراد شوند. از جمله این تزریقات در نواحی نظیر:

  • تزریق بسیار کم عمق به پوست سر
  • تزریق زیر اپیدرم
  • تزریق در لایه خارجی پوست
  • تزریق در مزودرم
  • تزریق در لایه میانی پوست

در این هنگام پزشک متخصص مواد مغذی و ویتامین ها نظیر دکسپانتنول ، ویتامین B5، بیوتین، ویتامین C، ویتامین A، مولتی ویتامین ها، ویتامین، H ویتامین B7، کبالت، مس، گوگرد، منیزیم، گینکوبوبیلوبا، منوکسیدیل و گشاد کننده های عروقی نظیر: هپارین پریدیل و سیلیسیوم آلی Buflomedil، لیدوکائین را که برای بیمار مفید و مورد نیاز است، در اختیارشان قرار می دهد. که این امر سبب افزایش گردش خون در پوست سر و همچنین موجب کاهش التهاب می گردد. علاوه بر اینها کلاژن را تحریک و سطح DHT را اصلاح و اندازه فولیکول را افزایش می دهد.

مزوتراپی علاوه بر اینکه برای درمان ریزش مو مفید است، برای جوان سازی پوست و همچنین درمان سلولیت هم مناسب است که برای هر کدام از این درمان ها یک مواد شیمیایی جداگانه برای مزوتراپی انجام می شود.

به دو طریق می توان تزریق مزوتراپی را انجام داد

  • به صورت دستی
  • با کمک دستگاه های مخصوص

تحقیقات نشان داده است که با کمک دستگاه، می توان مواد مغذی را به صورت مساوی به تمامی نقاط سر منتقل کرد که در این روش از سوزن های ۴-۲ میلی متر در تزریق استفاده می شود.

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟

روش های مختلفی برای درمان ریزش مو در جهان نظیر تکنیک لیزر، پیوند مو، کاشت مو و … وجود دارد که یکی از روش هایی که موجب سلامت و درمان ریزش موها می گردد، مزوتراپی مو است.

قبل از آنکه مزوتراپی مو اختراع شود، پزشکان برای درمان ریزش موها از ترموتراپی (بخار) استفاده می کردند. به این صورت که ابتدا پوست سر را ماساژ می دادند و بعد با استفاده از بخار، پوست سر را نرم و در آخر عمل تزریق را انجام می دادند.

ترکیب و مخلوط شیمیایی که در مزوتراپی برای درمان ریزش مو استفاده می شود، برای هر فرد بر اساس شکل و شدت ریزش و همچنین ساختار مو با هم دیگر متفاوت است. که برای هر شخص چه مرد و چه  زن، به صورت خاص آماده می شود.

این ترکیب آماده توسط انژکتور کوچک با سوزن مزوتراپی استریل به لایه میانی پوست تزریق می شود. که همانطور که در بالا اشاره شد، تزریق این مواد و تنظیم دوز و توضیع آن به صورت مساوری در تمامی نقاط پوست سر، بسیار دشوار و زمان بر است.

مزوتراپی کنترل شده چیست؟

مزوتراپی کنترل شده توسط یک دستگاه خاصی، تمامی مواد معدنی و ویتامین ها و … را به صورت مساوی به کل پوست سر انتقال می دهد و همچنین پزشکان می توانند دوز داروی که به پوست سر تزریق و انتقال داده می شود را در مانیتور کامپیوتر مشاهده و  کنترل کنند.

پس از انجام تزریق مزوتراپی به هیچ عنوان برای مدتی نباید از مواد شیمیایی روی موها استفاده شود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان ریزش مو

تعداد جلسات مزوتراپی معمولا برای تمامی افراد در 10 جلسه انجام می شود که هر جلسه در بازده زمانی 15 الی 30 دقیقه طول می کشد با این حال تعداد جلسات مورد نیاز بسته به ساختار و شکل و اندازه فولیکول های مو دارد.

پزشکان معمولا با در نظر گرفتن سن بیمار، ساختار رشته مو، میزان ریزش مو تعداد و جلسات مزوتراپی را مشخص می کند و مطالعات نشان داده که مزوتراپی در مردان که در بازده زمانی 10 الی 15 دقیقه انجام می شود نسبت به مزوتراپی زنان که 30 دقیقه طول می کشد کم تر است.

جلسات موتراپی برای تمامی افراد به این گونه است که چهار جلسه اول در یک هفته صورت می گیرد. و مابقی جلسات دیگر هر 15 روز یک بار انجام می شود. بعد از پایان جلسات افراد می توانند برای تقویت موهای خود هر یک ماه یک بار این عمل را تکرار کنند. و برای پایداری و تقویت همیشکی موها بهتر است افراد بعد از پایان جلسات هر 3 ماه یکبار دوباره این درمان را از سر گیرند.

مزوتراپی بر روی مو ها چه اثراتی دارد؟

  • به دلیل تزریق مزوتراپی در لایه میانی پوست ریش مو به طول کامل کاهش می یابد و متوقف می شود.
  • سبب تغذیه سلول های مو می شود.
  • ریزش مو را در افراد چه مرد و چه زن کند می کند و به تدریج متوقف می کند.
  • عدم تعادل هورمن ها را در افراد اصلاح می کند.
  • رشد موهای جدید را تشویق می کند.
  • گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد.
  • هورمن های اصلی که مسئول طاسی الگوی مردانه است که به آن DHT می گویند را کاهش می دهد.
  • گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد.
  • باعث ضخیم شدن موهای شکننده و نازک می شود و موها را پر پشت می کند.

آیا مزوتراپی مو یک روش دردناک است؟

تزریق مزوتراپی برای تمامی افراد بدون درد انجام می شود زیرا از سوزن های ریزی برای تزریق استفاده می شود که بیمار هیچ گونه دردی را احساس نکند.

عوارض جانبی مزوتراپی مو

در مواردی نباید از مزوتراپی استفاده کنیم و حتما باید با پزشک خود مشورت های لازم را داشته باشید مواردی نظیر:

  • قاعدگی
  • بارداری و شیردهی
  • اختلالات سیستم غدد درون ریز
  • آلرژی فردی در برابر اجزای کامپوزیت
  • عفونت ها
  • تومورهای خوش خیم و بدخیم

مراقبت های پس از انجام مزوتراپی مو

  1. ممکن است بعد از عمل تزریق مزوتراپی، زخم های کوچکی در نواحی پوست سر به وجود بیاید. که مدتی طول می کشد که درد تسکین یابد.
  2. بعد از تزریق مزوتراپی باید 3 الی 4 روز موهای  کثیف خود را تحمل کنید. چرا که آب و شامپو نتیجه عکس را در افراد ایجاد می کند و همین امر باعث تاخیر روند بهبودی می شود. حتما باید بعد از تزریق تمامی مناطق به خوبی خشک شود.
  3. علاوه بر پرهیز از آب و شامپو، به مدت 2 الی 3 روز، نباید در معرض نور خورشید قرار گیرید.
  4. همچنین به مدت یک هفته از سنا و استخر استفاده نکنید.
  5. همچنین تا قبل از خوب شدن زخم ها نباید محل مورد نظر را ماساژ دهید.

بهترین پزشک پوست و مو در تهران

خوشبختانه امروزه وجود پزشکان حرفه‌ای مانند دکتر فرنیا اشبین که در زمینه سلامت و زیبایی پوست و مو خدمات ارائه می دهند. باعث شده است تا افراد به راحتی بتوانند مشاوره‌های عالی را برای شادابی و جوانسازی دریافت نمایند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به مطب دکتر فرنیا اشبین مراجعه نمایید. بعد از انجام معاینه های اولیه پزشک بهترین روش درمان برای رفع مشکلات پوست و مو را بر حسب نوع پوست شما بیان خواهد کرد. بدین ترتیب به صورت قطعی و تضمینی می توانید در مدت زمان کوتاه با صرف هزینه های بسیار پایین باعث شادابی پوست و مو و به گونه‌ای باعث زیبایی بیشتر شوید.

 

———————————————————–

راه های ارتباطی با دکتر فرنیا اشبین

پیج اینستاگرام دکتر فرنیا اشبین

کانال آپارات دکتر فرنیا اشبین

کانال نماشا دکتر فرنیا اشبین

———————————————————–